Ke všem objednávkám nad 2000 Kč doprava ZDARMA

Obchodní podmínky

Podmínky nákupu skvělého francouzského vína od LaBastide

Každý nákup má pravidla a pravidla pro nákup na LaBastide.cz jsou zde. Vína na LaBastide.cz. vám prodává Jiří Horáček, IČ: 71345604, DIČ: CZ8202213074, sídlo: Kollárova 1714/1, 500 02 Hradec Králové (nazýváme „my“ nebo také „Bastida“). Zákazníkem jste „vy“, můžete být spotřebitel nebo jiná osoba, vyznačujete se v každém případě tím, že chcete objednat skvělé víno z LaBastide. Pokud nejste spotřebitel, některá pravidla jsou pro vás jiná – mrkněte na konec podmínek.

Bez smlouvy to nejde

Abyste si mohli na našem víně pochutnat, musíme spolu uzavřít kupní smlouvu. Víno si dáte do virtuálního košíku na LaBastide.cz, vyplníte své údaje a zvolíte dopravu a způsob platby. V tuto chvíli už uvidíte finální cenu vína, dopravy i platební metody. Objednávku si nakonec zkontrolujte (sichr je sichr) a, pokud je správně, potvrdíte ji tlačítkem. Gratulujeme, právě jste si závazně objednali. Jakmile od nás obdržíte email s potvrzením, je smlouva uzavřena. A my jdeme balit.

K objednávce může dojít i individuální komunikací emailem nebo telefonicky (pouze pro nespotřebitele). I pro tyto případy platí pravidla zde uvedená. Smlouva je uzavřena, když vám objednávku potvrdíme.

Pokud se nám na objednávce nebude něco pozdávat, vyhrazujeme si možnost ověřit si u vás, že nedošlo k nějaké chybě nebo zneužití. Za správnost zadaných údajů ale v zásadě odpovídáte vy (my vám pod klávesnici nekoukáme).

Uživatelský účet

Na našich stránkách si můžete zřídit uživatelský účet. Získáte tak přístup k minulým objednávkám, takže se můžete vrátit k oblíbeným kouskům. Také nebudete muset pokaždé vyplňovat své údaje, i tak si je ale před odesláním objednávky zkontrolujte.

Uživatelský účet slouží pouze vám osobně, je chráněn heslem, které byste neměli nikomu prozrazovat. Za zneužití uživatelského účtu neneseme odpovědnost.

Nezaručujeme neustálou dostupnost uživatelského účtu, účet může být nedostupný zejména z důvodu údržby. Můžeme také měnit funkce a vzhled uživatelského účtu.

Vyhrazujeme si právo uživatelský účet zrušit, zejména pokud se do uživatelského účtu nepřihlásíte déle než 2 roky nebo v případě porušování pravidel.

Ceny, náklady, platby

Všechny informace o našich vínech najdete na LaBastide.cz. Ceny vína obsahují DPH i jiné daně. V závislosti na vámi zvolené metodě doručení a platby účtujeme poplatky, které jsou uvedeny na našich webových stránkách. Zobrazujeme je také v procesu objednávky.

Náklady na internet nebo telefon, přes které objednáváte víno, si hradíte sami. Sazby jsou standardní.

Můžete nám zaplatit:

  • Kartou přes platební bránu ComGate Payments, a.s.
  • Bankovním převodem
  • Na dobírku v hotovosti nebo kartou

Pokud si vyberete bankovní převod, je třeba zaplatit do 3 dnů od potvrzení objednávky s uvedením variabilního symbolu. Pokud se vám nepodaří uskutečnit platbu kartou, můžete platební bránu vyvolat pomocí odkazu z emailu. I v tomto případě je zapotřebí provést platbu nejpozději do 3 dnů. Déle vám nemůžeme objednané vinné trofeje rezervovat a můžeme objednávku zrušit. Ve skladu totiž míváme dost fičák.

Zakoupené vinné trofeje pošleme vaším směrem poté, co platba za víno a náklady se správným variabilním symbolem přistane na účtu uvedeném v platebních instrukcích. Tedy pokud jste nevybrali možnost dobírka, pak posíláme balíček a vše uhradíte při převzetí. Platba na dobírku je zpoplatněna.

Fakturu posíláme na zadaný email po úhradě elektronicky.

Doprava

Naše láhve vozíme jen se službou Messenger, expedujeme zpravidla do 2 pracovních dnů a víno můžete očekávat do 3 – 4 pracovních dnů, tato doručovací doba je však pouze orientační a může se lišit v závislosti na kapacitách. Pokud objednávku nedostanete do 30 dnů, můžete odstoupit od smlouvy. Změnit datum doručení je možné podle instrukcí služby Messenger.

V Hradci Králové je po individuální domluvě v některých dnech k dispozici náš vlastní rozvoz, kontaktujte nás na +420 777 679 286, pokud si ho budete přát využít. Poplatek za rozvoz je 30,- Kč.

Když už jste si objednali, máte povinnost balíček od nás převzít. Opakované doručování nebo bezdůvodné odmítnutí vám můžeme naúčtovat podle skutečných nákladů. Ale…

Při přijetí si balíček pečlivě zkontrolujte. Pokud je někde natržený, prosáklý tekutinou, nebo jeví známky podezřelého zacházení, raději ho odmítněte na místě s odůvodněním, že je zásilka poškozená. Pozdější reklamace totiž přepravce nemusí akceptovat. A to nechceme ani my v Bastidě ani vy.

Vrácení vinných lahví

Neotevřené láhve můžete vrátit do 14 dnů od jejich převzetí. Říká se tomu odstoupení do smlouvy. Toto právo mají pouze spotřebitelé. Formulář pro odstoupení najdete u nás na webu a dostanete ho také emailem, stačí ho vyplnit a poslat s vracenými lahvemi. Odstoupit od kupní smlouvy ale můžete i jakýmkoliv jiným způsobem, nepřevzetí zásilky však není odstoupením od smlouvy.

Volba dopravce při vrácení je na vás, je ale vaší povinností zajistit, aby se k nám lahve dostaly v pořádku. Doporučujeme proto zásilku řádně zabalit tak, aby se lahve nedotýkaly a v balíku neměly prostor pro pohyb. Pouze služba Messenger zaručuje ruční manipulaci, která minimalizuje riziko rozbití, jiné doručovací služby toto nezaručují, a při jejich použití je tak zapotřebí zásilku zvlášť pečlivě zabalit.

Peníze vám pošleme zpět do 14 dnů, ale ne dříve než k nám doputují vracené láhve. Vracíme vždy cenu vrácených lahví a náklady nejlevnější dopravy (pokud jste dopravu hradili).

Vracet lze pouze neotevřené láhve s originálním neporušeným uzávěrem a etiketami. V případě poškozeného uzávěru (při neotevření láhve) nebo etikety odpovídáte za škodu, která vám bude naúčtována.

Pokud jste láhev otevřeli, můžete ji vrátit jen v rámci oprávněné reklamace.

Reklamace

V rámci reklamace se řeší tzv. vady na zboží. V Bastidě máme povinnost vám dodat víno bez vad, což v praxi znamená:

  • Musíme dodat ty lahve, které jste si objednali,
  • Ve správném množství (na počet lahví i množství moku),
  • Ve sjednané nebo běžné kvalitě, tedy hlavně nezkažené.

Reklamace prosím směřujte na emailovou adresu: reklamace@labastide.cz. Reklamační proces a další podrobnosti jsou popsány v Reklamačním řádu.

Nekalé obchodní praktiky

Pokud byl spotřebitel dotčen při koupi nekalou obchodní praktiko (§ 4 a následující zákona o ochraně spotřebitele), má vedle nároků v občanském zákoníku navíc právo:

  • Odstoupit od smlouvy do 90 dnů od potvrzení objednávky,
  • Požadovat přiměřenou slevu.

Spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy, pokud se prokáže, že je to s ohledem na předmět koupě a povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.

Spotřebitelské spory

Jestliže jste spotřebitel, můžete požádat o mimosoudní řešení sporu s Bastidou státní instituce. Před tím, než se na ně obrátíte, budeme rádi, pokud budete řešit vaši stížnost s námi přes email vino@labastide.cz nebo telefonní číslo +420 777 679 286.

Česká obchodní inspekce (ČOI) může mimosoudně řešit spotřebitelské spory. Na ČOI se lze obrátit na adrese Česká obchodní inspekce, Štěpánská 796/44, 110 00 Praha 1, případně jinými způsoby uvedenými na stránkách www.coi.cz.

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

Pokud nejste spotřebitel

Jestliže jste společnost, státní organizace nebo OSVČ nakupující na IČO, prostě kdokoliv jiný než spotřebitel, má váš nákup určité odchylky.

Právo vrátit lahve do 14 dnů (anebo odstoupení od smlouvy), nekalé obchodní praktiky a řešení spotřebitelských sporů pro nespotřebitele neplatí.

Častěji s vámi budeme mít sjednané individuální podmínky. Například si můžete vyzvednout víno sami, máte svého dopravce nebo jiné zvláštní podmínky. Pak platí to, co jsme si sjednali individuálně. Nebezpečí na věci na vás přechází předáním zásilky prvnímu dopravci.

A pár drobností nakonec

Doručujeme pouze v České republice. I proto se naše podmínky řídí právem České republiky.

Kupní smlouvu uzavíráme zatím jen v českém jazyce. Je archivována elektronicky a není přístupná.

A protože je vše elektronické, vynecháme ustanovení o počtu vyhotovení.

Tato pravidla platí od 8. 5. 2023.